Buitenwinkel vol nieuwe features als een klimwand, 3D-voetanalyse, duurzaamheidshoek en een speciale ruimte voor winkelen op afspraak
Pijnacker, 15 maart 2021
Buitenwinkel Bever opent donderdag 18 maart aanstaande zijn grootste winkel in de Westfield Mall of the Netherlands. De flagshipstore heeft een oppervlakte van 2.500 m2 en is daarmee de grootste winkel van de buitenwinkel-marktleider. Naast de enorme omvang van de winkel moeten vooral de geïntegreerde ‘customer experiences’ er een groot succes van maken. Zo is er een klimwand, een speciale ruimte voor winkelen op afspraak, een Click & Collect-balie met pasmogelijkheden, een duurzaamheidshoek én de nieuwste Bever-service: een uitgebreide 3D-voetanalyse. Naar binnen gaan was nog nooit zo leuk voor een buitenliefhebber.
Wie denkt dat Bever er louter is voor kampeerders, fanatieke bergbeklimmers en backpackers, heeft het mis. In de winkel kunnen buitenliefhebbers terecht voor meer dan 400 merken. Van wandelschoenen, rugzakken en kleding tot (reis)boeken en kaarten. Voor jong en oud is in verschillende prijsklassen iets te vinden wat ook direct kan worden uitgeprobeerd in speciale ‘experience-zones’. Hoe breed en lang de historie van de buitenwinkelketen is, wordt bij binnenkomst meteen zichtbaar. Via Bevers reis door de tijd, een speciale muur vol verhalen, oude brochures en foto’s van rondreizende ‘Bevers’, worden winkelbezoekers meegenomen in de 41-jarige geschiedenis van het bedrijf.
De vestiging in het grootste overdekte winkelcentrum van Nederland is een walhalla voor buitenliefhebbers en is helemaal klaar voor het ‘nieuwe normaal’. Winkelen op afspraak is niet nieuw bij Bever, maar de flagshipstore is wel de eerste buitenwinkel met een speciale ruimte waar ‘personal buitenexperts’ klanten adviseren en in alle rust nieuwe buitenproducten laten uitproberen. Ook kunnen bezoekers in de winkel terecht voor de nieuwste Bever-service: een uitgebreide loopanalyse en 3D-voetscan. Dankzij deze service gaat iedereen naar huis met functionele sneakers, wandel- of hardloopschoenen die perfect passen.
Albert Scholte, CEO Bever, is vooral enthousiast over de duurzaamheidshoek in de winkel: “Duurzaamheid staat bij Bever hoog in het vaandel en speelt een hoofdrol in alle beslissingen die we nemen. Van de merken waar we mee werken, ons kantoor en ons personeel tot hoe en wat we communiceren met onze klanten en de buitenwereld. En nu ook door in deze prachtige winkel nog meer aandacht te schenken aan duurzame producten en kleding en ons outdoorrecycleprogramma. Ik hoop dat het een inspiratiebron is voor onze klanten en voor andere retailers.”
Vanaf vandaag kunnen buitenliefhebbers via de website een afspraak inplannen bij de flagshipstore in de Westfield Mall of the Netherlands. Dat is mogelijk tot 4 uur van tevoren.
Voor meer informatie over winkelen op afspraak bij Bever: https://www.bever.nl/expertise/outdoor/winkelen-op-afspraak.html
Westlander Fred van Olphen begon in 1977 met Bever om mensen aan te moedigen naar buiten te gaan. Die missie heeft het bedrijf in 2021 nog steeds. Wij geloven erin dat buiten iedereen op z’n best is. We vinden er rust, energie en vooral onszelf. Buiten is goed voor ons. En daarom zijn wij ook goed voor buiten. Hier ligt onze rol op maatschappelijk vlak. Dat begint met het juiste advies van onze 800 buitenexperts, waardoor je altijd de juiste keuze maakt. Voor meer informatie: https://www.bever.nl/duurzaam.html.