Waarom nieuwe kleding en schoenen kopen als je huidige spullen nog prima een ronde meekunnen?
Pijnacker, 17 november 2021
Buitenwinkel Bever kondigt vandaag zijn duurzame alternatief voor Black Friday aan: For Future Fridays. In plaats van consumenten met kortingen te verleiden om nog meer producten aan te schaffen, biedt Bever iedereen aan op vrijdag 26 november gratis hun outdoorkleding en -schoenen te laten opknappen en repareren. Met het introduceren van For Future Fridays wil de buitenwinkelketen klanten helpen een duurzamere keuze te maken.
For Future Fridays is alweer de derde duurzame actie die Bever in een korte periode organiseert. Naast de introductie van een eigen duurzame kledingcollectie en Our Planet-keurmerk is ook For Future Fridays onderdeel van de strategie van de bekende buitenwinkelketen: de consument een duurzame keuze laten maken. Bever hoopt dat ook For Future Fridays daarbij gaat helpen. Marjolein Vendrig, Director Marketing: “Bij Bever geloven we in een wereld waarin spullen langer meegaan. Dat klinkt misschien verrassend, maar iets nieuws kopen kan altijd nog. Door goed voor je buitenproducten te zorgen gaan ze veel langer mee. Waarom iets nieuws kopen als je eigen product nog langer meekan? Ik ben blij dat we met deze campagne het bewustzijn van consumenten en onze eigen bijdrage aan een duurzamere wereld kunnen vergroten zodat ook volgende generaties van buiten kunnen genieten.”
Het laten repareren van outdooruitrusting is niet nieuw bij Bever. Gelijktijdig met hun recycleproject introduceerde de buitenwinkelketen twee jaar geleden al de reparatieservice. Hier wordt alleen wel altijd een kleine vergoeding voor gevraagd en de reparatie wordt niet ter plekke uitgevoerd. Op 26 november worden de reparaties daarentegen gratis en direct uitgevoerd en krijgen schoenen naast de standaard ‘APK-check’ een gratis uitgebreide onderhoudsbeurt waarmee de levensduur wordt verlengd.
Volgens Rutger Houweling, Manager Marketing & Communicatie, is het belangrijk dat deze boodschap nu landelijk wordt verspreid. Houweling: “Het repareren en onderhouden van outdoorkleding en -schoenen doen we al veel langer, maar dat hebben we nog niet eerder zo actief gepromoot als we in de aankomende weken gaan doen. Door over de campagne te communiceren zowel op de radio als online en via onze eigen kanalen hopen we steeds meer consumenten bewust te maken van wat ze kunnen doen om hun ecologische voetafdruk te beperken. Want buiten is goed voor ons. Daarom zijn wij ook goed voor buiten!”
For Future Fridays vindt plaats op vrijdag 26 november 2021 in zes Bever-filialen: Leidschendam, Houten, Eindhoven, Amsterdam Gelderlandplein, Groningen en Hengelo.
Fred van Olphen begon in 1977 met Bever om mensen aan te moedigen naar buiten te gaan. Die missie heeft het bedrijf in 2023 nog steeds. Wij geloven erin dat buiten iedereen op z’n best is. We vinden er rust, energie en vooral onszelf. Buiten is goed voor ons. En daarom zijn wij ook goed voor buiten. Hier ligt onze rol op maatschappelijk vlak. Dat begint met het juiste advies van onze 800 Buitenexperts, waardoor je als klant altijd de juiste keuze maakt. Voor meer informatie: https://www.bever.nl/duurzaam.html.