Pijnacker, 11 april 2024
Na een uitgebreide, onafhankelijke audit heeft Bever vandaag als een van de eerste e-commercebedrijven in Nederland de onafhankelijke duurzaamheidscertificering van Thuiswinkel.org behaald. Het behalen van dit certificaat betekent dat Bever voldoet aan de eisen van zes belangrijke duurzaamheidsthema's, waaronder het gebruik van milieuvriendelijke verpakkingen, het minimaliseren van uitstoot bij bezorging, het uitbreiden van het aanbod van producten met duurzaamheidsvoordelen en het verminderen van retourzendingen.
Door het introduceren van het certificaat wil Thuiswinkel.org consumenten zekerheid geven dat een webshop serieuze stappen zet op het gebied van duurzaamheid. “Thuiswinkel.org wil webshops stimuleren, aanjagen en handvatten geven. Het uiteindelijke doel is dat alle bedrijven in beweging komen en steeds duurzamer worden op alle vlakken van de bedrijfsvoering”, aldus Marlene ten Ham, algemeen directeur van de belangenvereniging van e-commercebedrijven.
Webwinkels die het certificaat willen behalen, worden gecertificeerd op zes duurzaamheidsthema’s. Die zijn door Thuiswinkel.org opgesteld, in samenwerking met milieuorganisaties, wetenschappers en bedrijfsdeskundigen, en zijn gevalideerd door een onafhankelijk comité van deskundigen. Een onafhankelijke, certificerende instelling voert de jaarlijkse toetsing uit.
Frederique Oudkerk, Head of E-commerce & Customer Service bij Bever nam uit handen van Marlene ten Ham (algemeen directeur Thuiswinkel.org), Paul Nijhof (voorzitter Thuiswinkel.org) en Jacco Vonhof (voorzitter MKB-Nederland) het certificaat officieel in ontvangst. Oudkerk: “Het behalen van de Thuiswinkel.org-duurzaamheidscertificering is voor ons een belangrijke erkenning voor alle inspanningen die wij als Bever hebben verricht. Maar bovenal is het een belangrijk signaal voor onze klanten, leveranciers en andere ketenpartners dat we samen echt een beweging in gang hebben gezet. We zien het als een bevestiging dat Bever een voorbeeld is van ‘hoe het ook kan’. En dat is waar we het allemaal voor doen.”
Fred van Olphen begon in 1977 met Bever om mensen aan te moedigen naar buiten te gaan. Die missie heeft het bedrijf in 2023 nog steeds. Wij geloven erin dat buiten iedereen op z’n best is. We vinden er rust, energie en vooral onszelf. Buiten is goed voor ons. En daarom zijn wij ook goed voor buiten. Hier ligt onze rol op maatschappelijk vlak. Dat begint met het juiste advies van onze 800 Buitenexperts, waardoor je als klant altijd de juiste keuze maakt. Voor meer informatie: www.bever.nl