Pijnacker, 26 maart 2024
Zaterdag 30 maart aanstaande wordt het druk in de binnenstad van Maastricht. Deze dag organiseert Bever een feestelijke (her)opening van een van hun oudste filialen in Nederland. Ondanks dat de buitenwinkel aan het Mosae Forum gedurende de verbouwing van zes weken open is gebleven, zullen veel klanten de winkel niet meer herkennen. Naast de nieuwe, frisse inrichting, vallen vooral de ‘ervarings- en servicezones’ op. Zo is er een klimwand, een speciale ruimte voor winkelen op afspraak, een Click & Collect-balie met pasmogelijkheden, een duurzaamheidshoek én de nieuwste Bever-service: een uitgebreide 3D-voetanalyse. Naar binnen gaan was nog nooit zo leuk voor een buitenliefhebber.
Om de heropening van Bever Maastricht feestelijk te vieren en klanten te bedanken voor hun geduld en begrip voor de werkzaamheden, heeft de buitenwinkel op zaterdag 30 maart verschillende acties. Zo is de wasservice bijna 50% goedkoper, krijgt iedereen 20% korting op alle producten uit de Buitenmens Care-collectie en bij een minimale besteding van 25 euro krijgen klanten gratis een speciale Buitenmens-shopper cadeau (op=op).
Alle acties zijn bewust gerelateerd aan het duurzaamheidsbeleid van Bever. De shopper is onderdeel van de Buitenmens collectie, gemaakt van oude buitenproducten zoals tenten die zijn gesorteerd in Bever’s eigen hergebruikstraat en zijn verwerkt tot grondstoffen. Door het aanbieden van de wasservice wil de buitenwinkel mensen inspireren om hun outdoorjas beter te verzorgen, zodat de technische functionaliteiten (zoals ademend vermogen en waterdichtheid) van je jas goed blijven werken en je daardoor langer plezier hebt van je product.
Wat vooral opvalt aan de nieuwe winkel, zijn de ‘ervarings- en servicezones’ waarmee de buitenwinkel klanten nog beter wil helpen met ieder buitenavontuur. Winkelen op afspraak is niet nieuw bij Bever, maar ook in Maastricht is er nu een speciale ruimte waar ‘personal buitenexperts’ klanten adviseren en in alle rust nieuwe buitenproducten laten uitproberen.
Ook kunnen bezoekers in de winkel terecht voor de nieuwste Bever-service: een uitgebreide loopanalyse en 3D-voetscan. De schoenen kunnen vervolgens op maat en grip worden getest op een groot testparcours met hellingen en verschillende ondergronden, voor hardloopschoenen is er een vlakke baan. Dankzij deze service gaat iedereen naar huis met functionele sneakers, wandel- of hardloopschoenen die perfect passen.
Fred van Olphen begon in 1977 met Bever om mensen aan te moedigen naar buiten te gaan. Die missie heeft het bedrijf in 2023 nog steeds. Wij geloven erin dat buiten iedereen op z’n best is. We vinden er rust, energie en vooral onszelf. Buiten is goed voor ons. En daarom zijn wij ook goed voor buiten. Hier ligt onze rol op maatschappelijk vlak. Dat begint met het juiste advies van onze 800 Buitenexperts, waardoor je als klant altijd de juiste keuze maakt. Voor meer informatie: www.bever.nl